https://www.radioezam.com/kTvL/

توصیه‌ی کامران قاسم‌پور به بچه‌های مهرعظام: تلاش کنید و به رویای خود برسید

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام
کامران قاسم‌پور، قهرمان پرآوازه‌ی کشتی ایران در مراسم افتتاحیه‌ی دومین جشنواره‌ی مهرعظام حاضر شد و دقایقی را کنار بچه‌ها گذراند. او در این مراسم توصیه‌هایی را به بچه‌های مهرعظام داشت که خلاصه‌ای از آنچه قهرمان کشتی جهان گفت در فصلنامه‌ی پنجم منتشر شد.

به نقل از سایت باشگاه مهرعظام؛ کامران قاسم‌پور در جمع بچه‌ها از گذشته‌اش گفت و مسیری که طی کرده است. او در ابتدا به حضورش در دومین جشنواره‌ی فرهنگی ورزشی مهرعظام اشاره کرد و به تمجید از کار بزرگ باشگاه مهرعظام پرداخت: «تا به حال چنین فضایی را ندیده بودم. امروزه باشگاه‌ها به دنبال فعالیت حرفه‌ای و به تبع آن درآمدزایی هستند. کسی به آینده‌سازی و تغییر سرنوشت نوجوانان فکر نمی‌کند، بلکه مهم این است که چقدر در سال درآمد کسب می‌کنند. هزینه‌های سنگینی را در بخش‌های دیگر مثل تیم‌داری در فوتبال انجام می‌دهند اما اینکه باشگاهی بیاید و برای آینده‌ی نونهالان و نوجوانان برنامه‌ریزی کند، اتفاق نمی‌افتد و برایم جالب است که مهرعظام چنین کاری انجام داده است».

او با اشاره به استقبال پرشور بچه‌‌های مهرعظام گفت: «فکر نمی‌کردم در فضایی که فوتبالی است، من را که از کشتی آمده بودم، تا این حد بشناسند اما از شور و اشتیاق بچه‌های مهرعظام شگفت‌زده شدم.»

قهرمان دو دوره‌ی کشتی آزاد جهان با بیان اینکه در دوره‌ی نوجوانی از داشتن فضایی مشابه به آنچه که باشگاه مهرعظام انجام داده، بی‌بهره بوده، ادامه داد: «در دوره‌ی نوجوانی باشگاهی در جویبار بود که برای تمرین به آنجا می‌رفتم اما اینکه کسی تا این حد نگران ما باشد که بخواهد کلی امکانات در اختیارمان بگذارد، وجود نداشت. اینکه برای ما مربی انتخاب کنند، سالن اجاره کنند و لباس و کفش تهیه کنند؛ مثل یک رویا بود».

توصیه‌ی کامران قاسم‌پور به بچه‌های مهرعظام: تلاش کنید و به رویای خود برسید

کامران قاسم‌پور در ادامه به اهمیت تلاش و پشتکار در رده‌ی سنی نونهالان و نوجوانان اشاره کرد و از بچه‌ها خواست که از یاد گرفتن خسته نشوند: «باید به حرف مربیان خود خوب گوش بدهید. باید هر چیزی که مربیان در تمرینات آموزش می‌دهند را عمل کنید و این مهم‌ترین اصل است که همه‌‌ی بچه‌ها حواس‌شان به پیروی از گفته‌ی مربیان باشد. این هم یک موضوع تربیتی است و هم اینکه در یادگیری شما خیلی مهم است. ضمن اینکه در آینده هم وقتی به رده‌های بالاتر رسیدید، فراموش نمی‌کنید که حرف مربی از هر چیزی مهم‌تر است و باید به آن احترام بگذارید.»

دارنده‌ی دو مدال طلای امیدهای کشتی آزاد جهان با بیان اینکه با گوش دادن به گفته‌های مربیان رسیدن به آرزوهای بزرگ در دسترس است، گفت: «تمام رویا و آرزوهایی که برای آینده ترسیم می‌کنیم، در همین دوران نوجوانی پی‌ریزی می‌شود. هر آنچه که امروز یاد می‌گیرید را می‌توانید در دوران بزرگسالی پیاده کنید، بنابراین در مهم‌ترین روزهای زندگی خود قرار دارید. خیلی باید دقت کنید که این روزها بهترین زمان برای یاد گرفتن است و از این فرصت کوتاه به بهترین شکل استفاده کنید. من مطمئن هستم که از همین جمع قهرمانان بزرگی بیرون می‌آیند. نباید در راه رسیدن به رویاهایتان هیچ سدی را مقابل خود ببینید. همه‌ی شما لیاقت رسیدن به قله‌های موفقیت را دارید و می‌توانید افتخارآفرین باشید.»

صحبت‌های کامران قاسم‌پور برای بچه‌ها جذاب بود و به همین دلیل مجری برنامه گفت‌وگو با او را ادامه داد. کامران در پاسخ به این سؤال که در دورانی که وارد ورزش شد، روزهایی را هم داشته که ناامید شود؟ گفت: «روزهای سخت کم نداشتم اما هیچ‌وقت نگفتم که ادامه نمی‌دهم. خیلی مواقع از تمرینات خسته شدم. به هر حال کشتی تمرینات فوق‌العاده سختی دارد اما حتی برای یک لحظه هم پیش خودم نگفتم که دیگر رها می‌کنم. قهرمانی هرگز آسان به دست نمی‌آید. سخت‌ترین مرحله قهرمانی هم همین ناامید نشدن از شکست‌ها است.»

توصیه‌ی کامران قاسم‌پور به بچه‌های مهرعظام: تلاش کنید و به رویای خود برسید