https://www.radioezam.com/5nTp/

رونمایی از اثر کامبخش مشگلان در سرای عامری‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام
تابلوی نقاشی کامبخش مشگلان هنرمند مقیم سرای عامری‌ها (تحت نظارت هلدینگ عظام) که به مدت یک هفته به صورت زنده اجرا شد در معرض دید عموم قرار گرفت.

کامبخش مشگلان در مدت هفت روز تابلوی نقاشی با تکنیک میکس مدیا را (رنگ اکرلیک و گراور و نقاشی روی چوب) با الهام از نگارگری ایرانی برای فضای تاریخی سرداب عامری‌ها خلق کرد. حسین ناظمی، مدیرکل سرای عامری‌ها در این باره گفت: «پس از تجربه‌ی موفق همکاری با کامبخش مشگلان در یک هفته‌ی فرانسوی در کاشان در سال ۲۰۱۸، این هنرمند ایرانی ساکن فرانسه به عنوان هنرمند مقیم سرای عامری‌ها دعوت شدند. در یک هفته‌ای که کامبخش مشگلان اثر نقاشی خود را به صورت زنده در کافه رخداد سرای عامری‌ها خلق می‌کردند از نظرات هنرمندان کاشانی بهره گرفته و این نظرات را در اثر هنری خود لحاظ کردند.»

ناظمی با بیان اینکه علاقمندان می‌توانند تابلو نقاشی کامبخش مشگلان را در سرای عامری‌ها مشاهده کنند، خاطرنشان کرد: «امیدوارم به زودی همکاری‌های فرهنگی متفاوتی در سرای عامری‌ها با هنرمندان کاشانی داشته باشیم.»

کامبخش مشگلان متولد ۱۳۳۵ در تهران، نقاش و هنرمند تجسمی ساکن فرانسه است. او در سال ۱۹۷۴ ایران را به مقصد ایالات متحده ترک کرد و در مرکز هالیوود در لس‌آنجلس آموزش دید. او در سال ۱۹۷۶ در دانشگاه ون سن دوره‌های هنری مجسمه‌سازی و در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۲ در مدرسه‌ی هنرهای زیبای پاریس (بوزار) به تحصیلات خود در رشته‌ی نقاشی و مجسمه‌سازی ادامه داد. مشگلان پس از سکونت در فرانسه به طور منظم در پاریس و حومه‌ی آن به خلق اثر هنری پرداخت و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی از آثار نقاشی و مجسمه خود برگزار کرد.

رونمایی از اثر کامبخش مشگلان در سرای عامری‌ها