https://www.radioezam.com/WaN8/

مروری بر فعالیت‌های سرای عامری‌ها در سال 1401

تاریخ انتشار: ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام

مجموعه‌ی عامری‌ها یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان است و بلندترین بادگیر در بین بادگیرهای خانه‌های کاشان را دارد. قدمت این مجموعه به دوران زندیه می‌رسد و در سال ۱۳۷۴ تعمیرات حیاط بیرونی و اندرونی توسط میراث فرهنگی کاشان آغاز شد. از ویژگی‌های مهم این بنا که از چند خانه‌ی مجزای مجاور شکل گرفته، می‌توان به وسیع بودن هر دو حیاط و مجلل بودن فضاها و تزئینات خانه اشاره کرد. این خانه‌ی تاریخی با همکاری هلدینگ عظام به عنوان یک مجموعه‌ی اقامتی بی‌نظیر در ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۳ افتتاح شده. آقای حسین ناظمی مدیرکل سرای عامری‌ها درباره‌ی فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ این مجموعه برای مخاطبان رادیو عظام توضیح می‌دهد.

هتل سرای عامری‌ها از آغاز تا اکنون میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی و گردشگری بوده است. از رویدادهای فاخر امسال می‌توان به اجرای صحنه‌ی استاد شهرام ناظری، اجرای صحنه‌ی علیرضا قربانی، بزرگداشت روز ملی سینما و نمایشگاه عکاسی دهه‌ی سی شمسی اشاره کرد. برگزاری ویژه‌ی برنامه‌ی شب چله همراه با حافظ‌خوانی و اجرای نمایش‌های آئینی سنتی نیز برای مهمانان هتل شبی خاطره‌انگیز رقم زد. علاوه بر این‌ها برگزاری نمایشگاه‌های عکاسی و نقاشی در گالری سهراب سپهری تجربه‌ای متفاوت برای مسافران شهر کاشان است. در سال 2023 نیز برای چندمین سال متوالی هتل‌سرای عامری‌ها برنده‌ی بهترین انتخاب مسافران در سایت گردشگری جهانی تریپ ادوایزر نیز شد.

گزیده‌ای از خدمات جدید مجموعه به شرح زیر است:

 - محل پخت‌و‌پز قدیم خانواده‌ی عامری واقع در حیاط بیرونی خورشید خاتون، امروزه با حفظ کاربری برای تولید عرقیات، مربا، سیروپ و رب انار استفاده می‌شود.

- کارگاه بافندگی سرای عامری‌ها با انگیزه‌ی حمایت از این هنر ناب ایرانی در سرداب حیاط خورشید خاتون برپا شده است.

-عامریانو لانژ نیز به زودی افتتاح می‌شود و سبکی نو از خدمات سرای عامری‌ها، متناسب با معماری الحاقی و مدرن حیاط ورودی را ارائه خواهد داد. هدف از این کار پوشش دادن سلایق مختلف و نیازهای مهمانان به خدمات فست‌فود و کافه است.

 -سرای عامری‌ها با ۳۸ اتاق و ظرفیت ۸۲ تخت همچنان در حال توسعه‌ی امکانات و خدمات است. امیدواریم در سال آینده شاهد پیشرفت بیش از پیش گروه عظام و سرای عامری‌ها باشیم.

برچسب‌ها
سرای عامری ها