https://www.radioezam.com/Tbzg/

عظام در یک روز برفی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ | منبع: رادیو عظام
امروز یکشنبه 25 دی 1401 یک روز برفی است. از صبح تا عصر یک‌سره برف باریده و زمینِ سپیدپوش، رفت‌و‌آمد افراد و ماشین‌ها را سخت کرده است. فرشاد امینی، تکنسین واحد مهندسی نه سال است که به خانواده‌ی بزرگ عظام پیوسته و امروز به همراه کارگران در محدوده‌ی هلدینگ حضور دارند. کارگران مشغول برف‌روبی بودند و حین کار به چند سوال خبرنگار رادیو عظام هم پاسخ دادند. با آن‌ها درباره‌ی کارشان در عظام و وظایف‌شان صحبت کردیم.

همه‌ی کارگران از اهالی افغانستان هستند و در واحد نظارت کار می‌کنند. عاشور محمدی 4 ماه، امین محمدی 2 سال، محمود امیری 2 سال، طاهر نظری 5 ماه، حسین مهراز 4 ماه و سخی عطاخانی یک سال است که به عظام آمده‌اند. کارشان اغلب بنایی و تمیز کردن محیط هلدینگ است. گاهی اوقات مثل امروز که برف شدیدی باریده، زیر نظر فرشاد امینی برف‌روبی را انجام می‌دهند و بخش‌هایی که بیشتر محل رفت‌وآمد پرسنل است را تمیز می‌کنند تا احتمال لغزش و سر خوردن کمتر شود.
خیلی از کارمندان عظام هر روز نیروهای بخش نظارت را می‌بینند که در گرما و سرما بدون صحبت و حاشیه‌ای مشغول کارند. حتی وقتی از آن‌ها سوال می‌پرسیم هم کوتاه جواب می‌دهند. بیشترشان کم‌حرف‌اند و امین محمدی به نمایندگی از بقیه صحبت می‌کند: «در روز یک ساعت استراحت می‌کنیم و غذا می‌خوریم. بیشتر نظافت و بنایی می‌کنیم. ولی امروز کارمان پاک کردن برف است. دو ساعت بعد از تمیز کردن زمین دوباره بررسی می‌کنیم اگر باز برف نشسته باشد با پاشیدن شن و نمک آن را تمیز می‌کنیم.» بقیه‌ی دوستانش هم هر کدام کوتاه چیزی می‌گویند و نکته‌ای اضافه می‌کنند. یکی از کارگران در جواب خسته شدن از کارها می‌گوید: «کارگر همیشه کار دارد. خسته باشد یا نه، مجبور است کار کند.» اما نفر بعدی به زیبایی‌های برف اشاره می‌کند و می‌گوید: «سال خوبی است که چنین برفی می‌بارد.» و باز مشغول تمیز کردن می‌شود.
عظام تلاش کرده تا با فراهم کردن امکانات بخشی از سختی کار کارگران در این فضا را کم کند و میزبان خوبی برای مهمانان کشور همسایه باشد.

چه خبر برف اومده تا کمر

چه خبر برف اومده تا کمر

چه خبر برف اومده تا کمر

چه خبر برف اومده تا کمر

چه خبر برف اومده تا کمر

چه خبر برف اومده تا کمر

چه خبر برف اومده تا کمر

برچسب‌ها
یک روز در عظام