https://www.radioezam.com/Y9Fd/

جزئیات پیشرفته‌ترین پروژه‌ی مدرسه‌سازی عظام به روش سبز در خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ | منبع: رادیو عظام
جزئیات پیشرفته‌ترین پروژه‌ی مدرسه‌سازی عظام به روش سبز در خوزستان
حسن زهره‌وند
معاونت مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ عظام

آقای زهره‌وند از سال ۹۸ تا همین حال پیوسته به استان‌های مختلف سفر کرده و درگیر برنامه‌ریزی و ساخت مدارس بوده. هدف، ساخت هزار کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرهای دور و نزدیک ایران بود که تا الان بخش مهمی از این هدف محقق شده. یادداشت زیر بخشی از صحبت‌های او درباره‌ی جزئیات ساخت یک مدرسه‌ی خاص و پیشرفته در استان خوزستان است.

ما کارمان را از سال 98 شروع کردیم، یعنی بعد از آن‌که سیل به سه استان گلستان، لرستان و خوزستان زد. به تدریج کارمان را گسترش دادیم و علاوه بر این سه استان در بقیه‌ی مناطق کشور هم پروژه‌هایی تعریف کردیم. مدرسه‌ی مهر عظام شماره‌ی 19 جزو برنامه‌های سازمان نوسازی بود. در خوزستان بر اساس نیازی که استان تعریف کرده بود، مدرسه‌ای را انتخاب کردیم. این مدرسه‌ی استعدادهای درخشان که بزرگترین پروژه‌ی خیریه‌ی عظام است دارای زمینی به مساحت کلی ۶۷۸۰ متر مربع و زیربنای 6330 مترمربع است و در منطقه‌ی زیتون کارمندی اهواز قرار دارد. این مدرسه دوازدهمین مدرسه‌ی مهر عظام در استان خوزستان است که مجهز به سالن ورزشی، کتابخانه و آزمایشگاه است و 24 کلاس دارد. در هر کلاس این مدرسه طبق استادندارها و به طور متوسط 25 تا 30 نفر می‌توانند حضور داشته باشند.

جزئیات پیشرفته‌ترین پروژه‌ی مدرسه‌سازی عظام به روش سبز در خوزستان

مدرسه‌ی دخترانه‌ی مهر عظام شماره‌ی نوزده مدرسه‌ای سبز است که در آن فاضلاب تصفیه می‌شود و بر اساس روش‌های سبز و پیشرفته و استانداردهای به‌روز و با بهره‌گیری از پنل‌های انرژی خورشیدی بخشی از برق مورد نیاز آن تامین می‌شود تا اتلاف انرژی به حداقل مقدار برسد. این مدرسه مطابق با شرایط منطقه و گرمای زیاد آن ساخته شده و به گونه‌ای طراحی شده که از تابش نور مستقیم خورشید که موجب افزایش گرما و بالا رفتن دما در کلاس‌ها می‌شود، جلوگیری می‌کند.

جزئیات پیشرفته‌ترین پروژه‌ی مدرسه‌سازی عظام به روش سبز در خوزستان

ما در هلدینگ عظام و بخش مسئولیت‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی و رفاه عمومی همه‌ی مردم کار می‌کنیم اما توجه خاصی هم به استان خوزستان داریم. 13 پروژه از 75 پروژه‌ی مدرسه‌سازی عظام در خوزستان قرار دارد و در مناطق مختلف شهری و روستایی آن افتتاح شده است.
برچسب‌ها
مهر عظام