https://www.radioezam.com/st2j/

عظام در ورزش از شعار به عمل رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ | منبع: رادیو عظام
عظام در ورزش از شعار به عمل رسیده است
علی کفاشیان 
رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام

عظام در ورزش از شعار به عمل رسیده است.
علی کفاشیان، رئیس هیئت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام، به مناسبت روز تربیت بدنی، پای گفت و گو با رادیو عظام نشسته است. او در این گفت گو، از اهمیت ورزشی گفته و فعالیت‌های کانون فرهنگی ورزشی مهر عظام را تشریح کرده است. 
آقای کفاشیان لطفا در مورد اهمیت روز تربیت بدنی برایمان بگویید؟
هر سال در بعضی ایام به مناسبت‌هایی روزهای خاصی قرار می‌دهند که 26 مهر را روز تربیت بدنی و ورزش نامیده اند. واژه تربیت بدنی و عمل به تربیت بدنی یکی از برنامه‌های حائز اهمیت و با ارزش است که باید به آن پرداخت. به همین خاطر این روز را نامگذاری کرده‌اند. همان طور که ما آموزش و پرورش داریم، تربیت بدنی هم که با جسم و سلامتی  و بهداشت مردم سر و کار دارد می‌تواند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.
خوشحالم در مجموعه‌ شرکت مهرعظام هستم که در بحث تربیت بدنی،‌از بحث شعار به عمل رسیده. امروز پس از گذشت یک سال و نیم فعالیت در بخش تربیت بدنی ما مفتخریم که بگوییم بیش از 12000 نفر از بچه‌های کشور را برای برنامه‌ها و رشته‌های مختلف ورزشی تحت پوشش قرار داده‌ایم. در رشته‌های مختلف ورزشی از آن‌ها تجلیل کرده‌ایم و برای آن‌ها مسابقه گذاشته‌ایم. همچنین بیش‌تر از 320 نفر مربی به کار گرفته‌ایم که این بچه ها را تربیت می‌کنند و پای آن‌ها را به فضای ورزشی باز کرده‌اند. ورود نوجوانان و نونهالان به جایگاه‌ها و مکان‌های ورزشی باعث می‌شود که آن‌ها قطعا از فساد دوری کنند و دنبال اعتیاد نروند. وقتی این بچه ها را برای برنامه‌های ورزشی جذب کردیم، هم به تربیت بدنی اهمیت داده‌ایم و هم به مسائل درسی و تربیتشان. در واقع نگاه ویژه‌ای کرده‌ایم که این‌ها تحت پوشش قرار گرفتند. مجموعه مهرعظام و عظام این شعار را به عمل در آورد و من امیدوار هستم که سایر نهادها و ارگان‌های خصوصی و غیرخصوصی هم به جای این که فقط بگویند هفته تربیت بدنی گرامی باد، در این زمینه هم عمل کنند و برای رشد و پرورش این نسل جوان قدمی به جلو ببرند و برایشان زمینه‌های ورزشی را فراهم کنند.



همچنین یکی از برنامه‌های دیگر هم که در خود هلدینگ عظام هست و باعث شده در تمام کارخانه‌ها انگیزه ایجاد شود و به ورزش اهمیت بدهند، تیم‌هایی است که هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها در فوتسال تشکیل شده و در حال تمرین هستند. پرسنل مسابقات نیز دارند و این نشان دهنده اهمیت این مسئولیت اجتماعی ورزش در هلدینگ عظام است.
ایده شکل‌گیری کانون مهرعظام از کجا بود؟
ایده شکل‌گیری کانون مهرعظام از موسس هلدینگ عظام حاج آقا عباس ایروانی بود که همیشه به بحث‌های تربیتی ورزشی در همه سطوح کارکنان و جامعه اهمیت می‌دهد و تاکید زیادی دارد و سرمایه‌گذاری و بودجه زیادی را به این کار تخصیص داده. به خاطر این نگاه ویژه است که الان 12000 نفردر سراسر کشور تحت پوشش هستند و این نشات گرفته از اهمیتی است که ایشان به رشد و تربیت بچه‌ها در زمینه ورزشی میدهد.
در حال حاضر چند کانون فعال در کانون مهرعظام داریم؟
الان 14 کانون فعال در 14 شهر داریم که در رشته های فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک فعالیت می‌کنیم. در بعضی موارد کاراته هم هست. ولی فعلا این 5 رشته فعالیت اصلی ما هست و اما الان شاید بیش از حدود دو سه هزار نفر بچه‌ها را تحت آموزش شنا قرار داده‌ایم و خیلی از این بچه‌هایی که پای آن‌ها به آب نخورده بود شنا کردن یاد گرفتند و با واژه تربیت بدنی و شنا آشنا شدند. دو و میدانی و بدنسازی و ژیمناستیک کار کردند، حتی برای مادران بچه ها هم برنامه گذاشتیم.
هدف از تشکیل این کانون چه بود؟
در راستای مسئولیت های اجتماعی که واحدهای صنعتی بزرگ دارند و بعضی کارهای مختلف انجام می‌دهند، عظام هم در رابطه با کمیته امداد و پوشش دادن بسیاری از بچه‌ها و همینطور در ارتباط با مدرسه‌سازی شرکت می‌کند. همه اینها که ارتباط مستقیم با تربیت آموزشی بچه‌ها دارد. تا حالا مدارس زیادی ساخته شده،‌ مثل مدرسه‌ا‌ی که چند وقت پیش در نایین افتتاح کردیم و حتی وقتی افتتاح نشده بود دانش آموزها‌یی که مدرسه نداشتند وارد مدرسه شدند و در کلاس ها نشستند. این ها خدماتی است که به بچه ها  داده می‌شود و به آنها کمک می‌کند به مراتب بالا برسند.  ورزش هم همین‌طور است و یکی از آیتم‌های مسئولیت اجتماعی است که در مجموعه عظام انجام می‌شود. بچه‌ها تحت پوشش ورزشی و تربیت خودش قرار می‌دهد.
گام بعدی شما در آینده برای کانون مهرعظام چیست؟
گام بعدی ما در آینده باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام این است که نقاط بیشتری را پوشش دهیم. تشکیل تیم‌های ورزشی و شرکت در لیگ های ورزشی و ساختن قهرمانان خوب و زبده در میان این بچه ها هم از اهداف کانون در آینده است.
شروع کار با الان چقدر فرق داشته؟
ما کار را با 650 نفر شروع کردیم و حالا به 12000 نفر رسیدیم و الگویی که در شروع کار در اسلامشهر پیاده کردیم در جاهای دیگر هم پیاده کردیم. هم از نظر آموزشی بچه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهیم و هم از نظر ایجاد تسهیلات بیشتر و رفاه.
احساس شما از این که رو به بالا می‌روید و پیشرفت بچه ها را می بینید چیست؟
من 40 سال در مورد مدیریت ورزشی در کشور خدمت کردم. ولی این جا یکی از جاهایی بود که مستقیما با هدف خیرخواهانه وارد عمل می‌شود و بچه‌ها با لذت کار و تمرین و ورزش می‌کنند و از فسادهای اجتماعی دور می‌مانند این ها برای من خوشایند است.