https://www.radioezam.com/PkVI/

گفت و گو با آقای سعدونیان یکی از پرسنل توسعه فناور یدک به بهانه سالروز تاسیس آن

تاریخ انتشار: ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ | منبع: رادیو عظام
فیاکو، ‌متعهد به توسعه خوزستان
شرکت توسعه فناور یدک اروند در شهریور 1393 با هدف تولید و اشتغال زایی و استفاده از امکانات و شرایط منطقه آزاد اروند با سرمایه اولیه 100 میلیون ریال تاسیس شد.
ماموریت این شرکت، تولید، بسته‌بندی و توزیع انواع قطعات یدکی اتومبیل‌های سواری با کیفیت و دوام مطلوب در ایران و صادرات بخشی از تولید به بازارهای منطقه‌ای که از اتومبیل‌های ایرانی استفاده می‌کنند است.
این شرکت در حال حاضر سرمایه ثبت شده 590 میلیارد ریال و نزدیک به 65 نفر به صورت مستقیم ( شامل 10 نفر خانم و 55 نفر آقا) در محل شرکت و برای بیش از 30 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شغل کرده است.

گفت و گو با آقای سعدونیان یکی از پرسنل توسعه فناو یدک به بهانه سالروز تاسیس آن

شرکت فیاکو در راستای رسالت اجتماعی خود در منطقه خرمشهر سعی کرده که پرسنل شاغل در آن عمدتا از قشر محروم جذب شده و در این راستا 9 نفر از انجمن ناشنوایان خرمشهر و 12 نفر از خانواده بهزیستی در شرکت مشغول به کار بوده و تمام حقوق و مزایای قانونی مطابق قانون کار جمهوری اسلامی پرداخت می‌گردد.
در سال جاری، شرکت رشد 30 درصدی تولید و فروش نسبت به سال 1400 داشته است.
عمده تولیدات شرکت شامل قطعات و اجزا پلوس اتومبیل سواری، جعبه فرمان و متعلقات آن، و برخی قطعات موتوری بوده و برنامه‌هایی جهت افزایش توان تولید در دست اجراست. 
مواد اولیه خارجی مورد استفاده عمدتا از طریق بندر خرمشهر و از کشورهای چین، هند و کره و قسمتی از مواد اولیه از طریق کشور ترکیه و از مرز بازرگان وارد شرکت شده و مابقی مواد اولیه مورد نیاز از شرکت‌های ایرانی نظیر شرکت فن‌آوری طه، شرکت فراکلون، شرکت تاراذوب و ... تامین می‌گردد.

گفت و گوی آقای سعدونیان یکی از پرسنل فیاکو به مناسبت سالروز تاسیس این شرکت
رسیدگی عظام به نیروی انسانی رضایت‌بخش است

هشتم شهریور ماه سالروز تاسیس شرکت توسعه فناور یدک اروند (فیاکو)ست. ما هم فرصت را مناسب دیدیم که به این بهانه با یکی از افراد مشغول به کار در این کارخانه گپی دوستانه داشته باشیم.

آقای سعدونیان لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که چه مدت که در عظام مشغول به کار هستید؟
من حیدر سعدونیان هستم در قسمت برنامه‌ریزی فیاکو مشغول به کارم و افتخار این همکاری از بدو تاسیس فیاکو یعنی سال ۹۳ نصیب من شده. البته در ابتدا روی خط مونتاژ کار میکردم ولی در حال حاضر در قسمت برنامه‌ریزی مشغول به کارم.

یک روز کاری خودتان را برای ما شرح بدهید؟
من معمولا هر روز برنامه‌ای که از روز قبل با انبار هماهنگ شده و نیاز واحد فروش در آن برنامه قرار داره را آماده میکنم و برچسب‌های مربوطه را چاپ و آماده میکنم و به خطوط بسته‌بندی تحویل میدم.

شیفت‌های کاری شما به چه صورت  است؟
ساعت کاری ما از ساعت ۷ صبح تا ۱۶:۲۰ هست ولی زمان‌هایی که فروش بیشتری داشته باشیم و حجم کار بالا باشه تا ۱۹:۲۰ هم می‌مانیم.

رابطه‌ شما با همکارانتان چگونه است؟ 
با توجه به اینکه ما ساعات زیادی را در کارخانه سپری می‌کنیم، محل کار حکم خانه دوم ما را دارد و شکر خدا رابطه من با همه همکارانم خوب و دوستانه‌ست. به طوری که اگر برای کسی مشکلی پیش بیاید همه کمک می‌کنند تا مشکل برطرف شود. 

در کار شما چه آسیب‌ها و مخاطراتی وجود دارد؟
در حال حاضر آسیب جدی وجود ندارد ولی در بدو تاسیس هر مجموعه‌ای با کمبودهایی مواجه هست، ما هم در آن زمان به صورت ایستاده کار میکردیم و همانطور که می‌دانید طولانی مدت سر پا ایستادن فشارهای زیادی به بدن وارد میکند ولی شکر خدا بعد از مدتی صندلی تهیه شد و این مشکل برطرف شد.


گفت و گو با آقای سعدونیان یکی از پرسنل توسعه فناو یدک به بهانه سالروز تاسیس آن

آیا کارتان را دوست دارید؟ بخش خاصی از کارتان هست که آن را بیشتر دوست داشته باشید ؟
همانطور که گفتم من قبلا کار مونتاژ انجام می‌دادم، عاشق کارم بودم ولی متاسفانه به علت اینکه بیماری جسمی پیدا کردم ناچار به تغییر شغل و به برنامه‌ریزی منتقل شدم. الان هم کارم را دوست دارم، چون تجربه جدیدی برای من است.

کار جدیدتان چه مزیتی نسبت به کار قبلی یعنی کار روی خط مونتاژ دارد؟
در مسئولیت جدید من با سیستم آشنایی پیدا کردم و تجربه جدیدی کسب کردم.

در کار برنامه‌ریزی با چه چالش‌هایی مواجه می‌شوید؟
این حرفه به دقت بالایی نیاز دارد، تمامی برچسب‌ها باید به طور دقیق روی قطعات چسبیده شوند چون کوچک‌ترین عدم هماهنگی می‌تواند مثل دومینو کل کار را تحت تاثیر قرار بدهد. 

چه شد که عظام را برای کار انتخاب کردید؟ اصلا از کجا با عظام آشنا شدید؟
از آنجایی که عظام سهم بزرگی در تولید و تامین قطعات خودرو دارد، کمتر کسی هست که خودرو داشته باشد و عظام را نشناسد، من هم از قبل عظام را می‌شناختم به خصوص اینکه در جلوبندی ماشین حرف اول را می‌زند، و یک روز به صورت تصادفی آگهی استخدام را دیدم و بعد از مصاحبه پذیرفته شدم.

تفاوت عظام با شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که قبلا مشغول بودید چیست؟
تفاوت که زیاد است، به طور کلی اگر بخواهم بگویم، رسیدگی عظام به پرسنل و کارگران و نیروی انسانی رضایت‌بخش است. به خصوص الان که آقای مرادی مدیر منابع انسانی مدیریت بازار هستند ما تفاوت را نسبت به قبل کاملا احساس می‌کنیم.

منظورتان از رسیدگی دقیقا چیست؟ چه مواردی را در برمی‌گیرد؟
ایاب و ذهاب با کیفیت و کولردار یکی از مواردی است که در گرمای نزدیک به ۵۳ درجه این منطقه از ضروریات است و آقای موسوی مدیرعامل فیاکو به این موضوع توجه کافی داشته‌اند. مورد بعدی پاداش‌ها و ارزاقی هست که به کارگران داده می‌شود.

از نظر شما شرکت توسعه فناور یدک اروند چه تاثیری روی منطقه داشته؟
تاسیس فیاکو در منطقه اروند تاثیر به سزایی در اشتغال‌زایی داشته به طوریکه تا امروز ۶۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند و ۸ نفر از همکاران ما توانیاب هستند. همانطور که می‌دانید آقای عباس ایروانی همیشه سعی دارند بخشی از نیروهای مشغول به کار در کارخانه‌های هلدینگ عظام را به توانیابان تخصیص بدهند و این مهم علاوه بر اینکه موجب افزایش انگیزه و شوق زندگی در این عزیزان شده، در استقلال آنها نیز تاثیرگذار بوده است.

در آخر اگر انتقاد یا پیشنهادی دارید و نکته‌ای هست که دوست دارید شنیده شود، بفرمایید.
پیشنهادی که من دارم این هست که در صورت امکان برای ایجاد انگیزه بیشتر تشویق‌هایی برای کارگران نمونه در نظر گرفته بشود.
برچسب‌ها
تحریریه عظام