https://www.radioezam.com/3N3B/

سرمربی تیم دختران آکادمی مهرعظام: برای آینده بازیکن می‌سازیم

تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ | منبع: رادیو عظام
گفتگو با خانم حسن‌زاده سرمربی تیم آکادمی دختران مهرعظام
  • حسن‌زاده: برای آینده بازیکن می‌سازیم
تیم فوتبال دختران آکادمی مهر عظام، با قهرمانی در مسابقات استان تهران، بسیاری را شگفت‌زده کرد. با این حال مربیان و مسئولان آکادمی، به این تیم و تلاش‌های بی‌وقفه آن ایمان داشتند. مریم حسن‌زاده ‌ تجربه سال‌ها مربیگری در رده‌های مختلف در باشگاه‌ها و تیم ملی را به عنوان سرمربی به تیم مهر عظام آورده است و شاگردانش را به این دستاورد بزرگ رسانده است. او در گفت و گو با رادیو عظام، از حضور فراوان استعداد در منطقه اسلام‌شهر، جایی که آکادمی عظام در آن قرار دارد گفته است. او امید زیادی به بازیکناش دارد و همین حالا چند ستاره تیمش به خاطر عملکرد درخشان، به اردوی تیم ملی هم دعوت شده‌اند.
 
  • چرا و چطور به آکادمی آمدید؟
پاسخ: از روی شناختی که از  آقای کفاشیان داشتم  و علاقه ای که به بچه های آکادمی و کار کردن با آن‌ها دارم.
 
  • بچه‌های آکادمی بیشتر از کدام مناطق هستند؟ 
پاسخ: بیشتر از بچه های اسلام‌شهر هستند.. اسلام‌شهر از قدیم قطب پایه فوتبال بود. در مسابقات استان تهران از اول تا سوم از اسلام‌شهر انتخاب شدند. خود من هم ساکن اسلام‌شهر هستم.
 
  • شما قبلا در چه تیم‌هایی فعالیت داشتید و مربی بودید؟
پاسخ: من قبلا در دانشگاه اسلام شهر و صنعتی شریف کار کرده‌ام.. هفت سال مربی باشگاهی استقلال بودم و همچنین مربی تیم ملی در چهار رده نوجوانان، جوانان، بیست و سه سال و بزرگسالان.
 
  • چه فرقی بین این آکادمی با جاهای دیگرمی‌بینید؟
پاسخ: آکادمی شرایط بهتری دارد. وقتی که امکانات فراهم باشد، قطعا شرایط بهتر خواهد بود و ما در آکادمی شرایط بسیار بهتری از دیگر تیم‌ها داریم. تیم حرفه‌ای سرمایه و بودجه بیشتر می‌خواهد.
 
  • در سال‌های اخیر پیشنهادی از شهرستان و جاهای دیگر داشته‌اید؟
پاسخ: در دو سال گذشته چند پیشنهاد شد که شرایط مالی خوبی نداشت و به توافق نرسیدیم. یک اتفاق خوب  برای فوتبال خانم ها هم در جریان است که از ایران مثل آقایان بازیکن خانم به خارج از کشورهایی مثل بلژیک، اسپانیا، عراق، مالدیو، ترکیه، کویت، صادر شده و می‌شود. بازیکنان زیادی می‌توانند بروند ولی خیلی‌ها به خاطر مبالغ پایین نرفتند.

برای آینده بازیکن می‌سازیم

 
  • شروع به کار بچه ها در آکادمی چگونه بود و چطور دعوت شدند؟
در شروع ازکسانی که ثبت‌نام کردند تست اولیه در خود باشگاه گرفته شد و کسانی که مستعد بودند انتخاب شدند و سر تمرین حاضر شدند. در استان مسابقه برگزار شد که از بین بچه‌هایی که در باشگاه عظام بودند یک سری که شرایط خوب داشتند برای مسابقات انتخاب شدند. تیم مهرعظام در مسابقات شرکت کرد و در این مسابقات مقام قهرمانی دختران را کسب کرد. 
 
  • این بازیکنان در چه رده سنی بودند؟
پاسخ: در رده سنی نوجوانان . 

برای آینده بازیکن می‌سازیم

 
  • بازیکنان در مسابقات استان تهران  پست‌های مرسوم تیم‌های بزرگسالان را داشتند؟
در آغاز بیشتر  اصول مسابقه به بازیکنان یاد داده شد. در بیشتر اوقات در بازی جایی که لازم بود بازیکنان در خط حمله اضافه میشدند و در حالت دفاعی همه به عقب بر می‌گشتن و دفاع می‌کردند. مسابقات 7 به 7 بود و مجبور شدیم پست را در لحظه بازی به بازیکنان گوش‌زد کنیم. 
 
  • با توجه به پایان این مسابقات و بالا رفتن سن بازیکنان، چطور این تیم را برای رده‌های بالاتر حفظ می‌کنید؟
هیئت استان با برنامه‌ریزی مسابقاتی برگزار و بازیکنان در این بازی‌ها شرکت می‌کنند. در صورتی هم که مسابقات نونهالان و جوانان انجام نشود خودمان بازی انجام میدهیم. اولین کاری هم که در آکادمی انجام شد، در مسابقات داخلی در باشگاه، تیم نوجوانان و نونهالان با هم مسابقه دادند.
بعدا بازیکنان به مسابقات رسمی‌تر رفتند. بعد از این اگر در استان، مسابقات برگزار شد، بازیکنان برای بازی فرستاده می‌شوند و در غیر این صورت در داخل منطقه مسابقات برگزار می‌کنیم تا بازیکنان آمادگی لازم را برای مسابقات بعدی به دست آورند. به امید خدا تصمیم بر این است که این بازیکنان حفظ شوند تا به لیگ بزرگسال برسند.

برای آینده بازیکن می‌سازیم


  • وضعیت تعداد تیم ها در آکادمی به چه صورت است؟
ما یک تیم مخصوص بازیکنانی که مثل مدرسه فوتبال با آن‌ها کار می‌شود داریم و یک تیم هم که در مسابقات شرکت می‌کند. هر چه بازیکنان پیشرفت بیشتری داشته باشد رقابت آن‌ها با هم بیشتر می‌شود. بهترین بازیکن‌ها به مسابقات فرستاده می‌شوند. این رقابت کوچک در خود آکادمی، مقدمه رقابت بزرگ‌تر در مسابقات استانی و کشوری است.

برای آینده بازیکن می‌سازیم