https://www.radioezam.com/cCok/

افتتاح مدرسه مهر عظام ریگ ملک

تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | منبع: رادیو عظام
با اولین افتتاح در سال جاری، شصت و سومین مدرسه از 122 پروژه مشارکتی احداث مدارس مهر عظام در کل کشور به بهره‌برداری رسید و در مجموع تعداد 460 کلاس از847 کلاس درس تحویل دانش آموزان شد.

شصت و سومین پروژه تکمیل شده در تاریخ 7/3/1403 در شهر ریگ ملک از توابع شهرستان میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، واقع در نقطه صفر مرزی مجاور با کشور پاکستان با شش کلاس درس و کاربری دبیرستان پسرانه متوسطه اول افتتاح و به مردم مرزنشین غیور این منطقه تقدیم شد.

شهرستان ریگ ملک در فاصله 120 کیلومتری از زاهدان واقع شده است. برای رسیدن به این شهر می بایست پس از عبور از  شهر و پایانه مرزی میرجاوه مسافتی به طول 20 کیلومتر در کنار دیوار مرزی طی و از پاسگاه های کنترل مرزبانی عبور کرد. موقعیت خاص منطقه، سطح برخورداری از امکانات و شیوه زندگی شهری، محدودیت وسایل نقلیه و حمل و نقل عمومی، کنترل تردد های مرزی و فاصله قابل توجه دسترسی تا مرکز شهرستان میرجاوه، رفت آمد دانش آموزان را با مشکلات خاص مواجه کرده و یکی از دغدغه های اصلی مردم منطقه بود. این مسائل حال و هوای آن منطقه را با دیگر شهرها متفاوت ساخته و نیاز به احداث فضاهای آموزشی را ضروری کرده بود. با توسعه و احداث مدرسه امکان ایجاد شرایط عادی برای ادامه تحصیل دانش آموزان فراهم و از بازماندگی آنها از تحصیل جلوگیری می‌شود.

از این رو بر اساس اولویت پیشنهادی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان برای ساخت مدرسه در این منطقه، گروه قطعات خودرو عظام مشارکت خود را آغاز کرد.

گروه عظام همچنین در 14 پروژه ساخت مدارس و مجتمع های آموزشی با 83 کلاس درس در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان مشارکت کرده که از این تعداد 10 مدرسه با 63 کلاس درس در مناطقی همچون زاهدان، کنارک، دلگان، فنوج، سیب و سوران، سراوان، هیرمند، خاش و ایرانشهر تحویل شده است. سایر پروژه ها نیز در مرحله عملیات تکمیلی است و در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.

افتتاح مدرسه مهر عظام ریگ ملک

افتتاح مدرسه مهر عظام ریگ ملک

افتتاح مدرسه مهر عظام ریگ ملک
برچسب‌ها
مهر عظام