https://www.radioezam.com/snsr/

برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی در هتل سرای عامری‌ها

تاریخ انتشار: ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | منبع: رادیو عظام

به مناسبت روز بزرگداشت شیج اجل سعدی، سرای عامری ها میزبان شاعران جوان و پیشکسوت و اساتید شعر و ادبیات از سراسر کشور بود.

این مراسم با حضور و سخنرانی استادانی ازجمله مهدی نوریان استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان، عبدالرضا مدرس‌زاده دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، سعید شفیعیون نویسنده و با شرکت تعدادی دیگر از شاعران، دانش آموختگان و دوستداران زبان و ادبیات فارسی برگزار شد. همچنین در حاشیه مراسم حاضرین از اجرای موسییقی توسط استاد زهتاب بهره بردند.

مدیرعامل سرای عامری های کاشان، حسین ناظمی بر لزوم فرهنگ سازی و شناخت نسل حاضر و جوان جامعه از ابعاد تاثیرات شعری و روانشناختی اشعار سعدی، تاکید کرد و افزود: «حکیم سخن سعدی یکی از استوانه های اصلی و رکن زبان و ادبیات فارسی و شاعری متفکر است به گونه ای که به جهان حال حاضر تعلق دارد. از آن‌جا که هنر و ادبیات بهترین سایه بان ساختار اجتماعی ما هستند، با خواندن گلستان سعدی می توان به ویژگی های اجتماعی عصر او پی برد. بی تردید آثار سعدی حیات ، گستره و بقای زبان و ادبیات فارسی را بیمه کرده و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شاعران بزرگی چون او از وظایف بزرگ اهالی فرهنگ کشور است.»

این مراسم از ساعت 19 الی 21:30 دقیقه شامگاه جمعه در حیاط اصلی هتل برگزار شد و مورد استقبال حدود 300 تن از اهالی فرهنگ و ادب قرار گرفت.

برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی در هتل سرای عامری‌ها

برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی در هتل سرای عامری‌ها

برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی در هتل سرای عامری‌ها

 
برچسب‌ها
سرای عامری ها