https://www.radioezam.com/3XCe/

گزارش هفته‌ی هشتم دارالفنون

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام

در هفته‌ای که گذشت، تقریبا بیشتر کلاس‌های دارالفنون به اتمام رسید و فقط جلسه آخر کلاس‌های فتوشاپ، خیاطی، استاپ موشن و نقاشی ۲ باقی مانده که در هفته جاری برگزار می‌شوند. دوره‌ی زمستان دارالفنون عظام از دوره‌های پربار این این مدرسه‌ آنلاین بود امیدواریم به زودی با ادامه کلاس‌ها و دوره‌های جدید برگردیم. پیشاپیش سال نو بر همه‌ی دارالفنونی‌ها مبارک. با آرزوی موفقیت و شادکامی!

در کلاس نقاشی

استاد با مروری بر موضوعات جلسات قبل، از دانش‌آموزان خواست تا با الهام از نقاشی‌هایی که قبلا کشیده بودند، آثاری جدید در ابعاد بزرگ خلق کنند و بعد از ارسال تصاویر آثارشان برای بازخورد، داستان‌هایی در رابطه با نقاشی‌های خود تعریف کنند. همچنین در پایان کلاس، استاد پیشنهادات دانش‌آموزان را برای بهبود ترم آینده پرسید و یکی از دانش‌آموزان از ترغیب‌ شدنش برای تحقیق در مورد نقاشان و شخصیت‌های موضوعی نقاشی‌ها گفت

در کلاس خیاطی

دانش‌آموزان یادگیری دوخت کمر و پایین شلوار را تمام کردند و به الگوسازی و دوخت یک مدل دامن ساده با جیب مخفی و کمر چین دار پرداختند. در جلسه آخر قرار است جزئیات باقیمانده از هر دوخت آموزش داده شده و به پایان برسد.

در کلاس عکاسی

کلاس به آموزش انواع شات‌ها از جمله اکستریم لانگ شات و کلوزآپ و استفاده از فیلترها و تکنیک‌های فلش، و اهمیت کنتراست در قدرت بخشیدن به عکس‌ها اختصاص داشت. همچنین، آثار دو عکاس معروف، گوهر دشتی و ویجی، مورد بررسی قرار گرفت و با تمام شدن این جلسه، کلاس عکاسی دارالفنون زمستان به اتمام رسید.

در کلاس هوش مصنوعی

دانش‌آموزان و استاد باهم همکاری کردند تا با استفاده از ابزار‌ها و تصویر‌سازی‌های هوش مصنوعی، یک داستان خلق کنند. با ساخت یک تصویر از استاد و دانش‌آموزان کلاس دارالفنون به کمک هوش مصنوعی آخرین جلسه این کلاس هم به پایان رسید.

در کلاس طراحی سایت

جلسه آخر کلاس طراحی سایت به رسم هر دوره برای ارائه‌ی بچه‌ها از سایتی بود که به عنوان پروژه آخر دوره آماده کرده بودند. چهار نفر از بچه‌ها سایت خود را ارائه کرده و به سوالات دوستانشان پاسخ دادند. قرار است در گروه تلگرامی کلاسشان ویدئویی از سایت خود آماده کرده و توضیحات لازم را بدهند.

در کلاس گل‌دوزی

آخرین جلسه‌ی کلاس گلدوزی به یادگیری طریقه بستن پشت کار و گلدوزی با استفاده از لایی آب شونده و دیگر تکنیک‌های گلدوزی اختصاص یافت.

در کلاس اسکرچ

این جلسه مختص ارائه پروژه‌ بچه‌ها بود. پنج تا از بچه‌ها که پروژه‌شان آماده بود آن را در کلاس ارائه دادند و بقیه ارائه‌ها به گروه تلگرامی موکول شد. این آخرین جلسه‌ی کلاس اسکرچ دارالفنون زمستان بود.

در کلاس فتوشاپ

انواع فیلترهای کاربردی آموزش داده شد و قرار شد جلسه‌ی بعد را راجع به پروژه‌‌ی نهایی صحبت کنند.

در کلاس دیجیتال مارکتینگ

خلاصه‌ای از درس جلسه قبل گفتن و ساخت ریلز با نرم‌افزار کنوا آموزش داده شد. همینطور استاد توضیحاتی راجع به کپشن نویسی و هشتک گذاری داده و از اهمیت آن برای دیده شدن پست گفتند و به این صورت کلاس دیجیتال مارکتینگ هم به اتمام رسید.

گزارش هفته‌ی هشتم دارالفنون
برچسب‌ها
دارالفنون عظام