https://www.radioezam.com/T4BX/

گزارش هفته‌ی هفتم دارالفنون

تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام
هنرجویان دارالفنون در هفته گذشته هم در کلاس‌های مختلفشان مهارت‌های جدیدی یاد گرفتند. تکنیک‌هایی که دامنه آن از انجام دوخت‌های جدید در کلاس گلدوزی تا کشیدن نقاشی‌های خلاقانه و ساخت لوگوهایی هندسی را در بر می‌گرفت. این گزارش پیشرفت دانش‌آموزان مدرسه آنلاین دارالفنون عظام را در هفته‌ای که گذشت نشان میدهد.

در کلاس گلدوزی

تکنیک دوخت رکوکو به هنرجویان آموزش داده شد و برای جلسه آینده، ادامه‌ی همین دوخت اما با تمرکز بر گلدوزی گل‌های مختلف را خواهیم داشت. آموزش دوخت انواع برگ‌ها از جمله برگ تیغ ماهی و برگ پرغاز انجام شد و همینطور بحث در مورد طرح پایان ترم و انتخاب نمونه‌هایی توسط دانشجویان برای دوخت مطرح شد.

در کلاس نقاشی

بچه‌ها در این جلسه کشیدن انسان‌هایی با اندام‌های بزرگ  را تمرین کردند و استاد تفاوت‌های کشیدن افراد لاغر و چاق را توضیح داد. بچه‌ها نقاشی‌های خود را در تلگرام ارسال و پس از تایید استاد آن را رنگ‌ آمیزی کرده و برایش پس زمینه‌هایی با موضوع خوراکی‌ کشیدند.

در کلاس سواد رایانه

در ابتدای کلاس مطالب جلسات گذشته مرور شد. پس از آن اضافه کردن تصاویر، پاکسازی پس‌زمینه و همچنین استفاده از شکل‌ها و تغییرات آن‌ها تدریس شد. قرار است بچه‌ها پروژه‌ای با استفاده از مطالبی که یاد گرفته اند پروژه‌ای انجام داده و در گروه ارسال کنند. تکلیف جلسه بعد طراحی کاراکترهایی ساده در ورد است که باید آن‌ را به صورت فایل‌های پی‌دی‌اف و ورد ارسال کنند.

در کلاس دیجیتال مارکتنیگ

مباحثی نظیر وب‌سایت، دامنه و هاست، وردپرس و اجزای دیزاین مورد بررسی قرار گرفت تفاوت‌های بین مارکتینگ و تبلیغات، جزئیات کمپین‌ها آموزش داده شد و قرار است جلسه بعد به سند کمپین و تولید محتوا برای اینستاگرام پرداخته شود.

در کلاس فتوشاپ

در این جلسه ساخت لوگو با اشکال هندسی و تصویرسازی تدریس شد. برای هفته آینده، دو عدد تصویر به بچه‌ها داده شد تا با فوتوشاپ آن‌ها را بکشند و به دلخواه رنگ کنند.

در کلاس استاپ موشن

استاد تکالیف را بررسی کردند و نکاتی درباره ایرادات و روش‌های تصحیح آن به هنرجویان گفتند. دو قانون جدید برای طبیعی‌تر شدن انیمیشن‌ها توضیح داده شد و استاد با استفاده از خمیر و ساخت یک عروسک، نحوه حرکت طبیعی‌تر لباس و مو را در انیمیشن نشان داد.

در کلاس خیاطی

اصلاح الگوی شلوار و انداختن الگو روی پارچه آموزش داده شد. برش، دوخت درزها و فاق شلوار و همچنین اتوکشی شلوار مطالبی بود که آموزش داده شد. در آخر هنرجویان الگوی کمر شلوار کش‌دار و برش و دوختش را یاد گرفتند.


گزارش هفته‌ی هفتم دارالفنون
برچسب‌ها
دارالفنون عظام