https://www.radioezam.com/IXyJ/

در هفته ششم دارالفنون چه گذشت

تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام

دارالفنون عظام هفته‌ی ششم را در حالی گذراند که بعضی کلاس‌ها از نیمه گذشته و برخی به پایان نزدیک می‌شوند. بچه‌ها در کلاس سوادمالی با انجام تست‌هایی سعی کردند شخصیت مالی خود را کشف کنند و در کلاس سواد رایانه تا طراحی یک صفحه‌ی مجله با ورد پیش رفتند. در کلاس‌های خیاطی، گل‌دوزی و نقاشی هنر و خلاقیت را با تکنیک پیوند زدند و در کلاس هوش مصنوعی به بحث و بررسی مسائل اخلاقی در این عرصه پرداختند. کلاس‌های طراحی سایت، اسکرچ و فتوشاپ، با آموزش‌های کاربردی، دانش‌آموزان را یک گام به دنیای کامپیوتر و تکنولوژی نزدیک‌تر کرد. این گزارش نگاهی کوتاه به پیشرفت‌ها و فعالیت‌های شما در هفته‌ای مملو از یادگیری و نوآوری در مدرسه آنلاین دارالفنون عظام است.

در کلاس سواد مالی

دانش‌آموزان با تماشای انیمیشن، شخصیت مالی خود را حدس زدند و قرار شد تست شخصیت مالی را انجام داده و نتایج آن را در گروه قرار دهند. راجع به معیارهای تعیین یک هدف هوشمندانه مثل مشخص بودن، قابل دسترس بودن، قابل اندازه‌گیری بودن، واقع‌بینانه و دارای زمان مشخص بودن آموزش داده شد و همینطور در مورد روش تقسیم هدف بزرگ به اهداف کوچکتر برای دستیابی تدریجی بحث شد.

در کلاس خیاطی

آموزش و نکات دوخت نوار اریب و الگوی شلوار راسته نیم بگ ارائه شد و همینطور طریقه دوخت سجاف پشت و چسباندن زانفیکس تدریس شد و در آخر اندازه‌گیری و محاسبه فرمول‌های الگو بالاتنه مولر مدل پنس‌دار آموزش داده شد.

در کلاس عکاسی

پس از مرور درس‌های قبل لنز‌های فیکس و زوم مورد بررسی قرار گرفت. کار‌های دو عکاس معاصر یعنی شادی قدیریان و کاوه گلستان تحلیل شد و همینطور مطالعه‌ی آثار لی فریدلندر را انجام دادند. در آخر به بحث در‌باره‌ی عکاسی روایی و تشخیص عکس خوب و بد پرداختند.

در کلاس هوش مصنوعی

پروژه‌های دانش‌آموزان پیگیری شد و درباره‌ی دو ویدیوی ساخته شده با هوش مصنوعی صحبت کردند. نگرانی‌های امروزی درباره هوش مصنوعی با انقلاب صنعتی را مقایسه کردند و و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی هوش مصنوعی پیشنهاداتی دادند.

در کلاس طراحی سایت

نصب المنتور و پلاگین آموزش داده شد و استاد چند افزونه‌ی رایگان به بچه‌ها معرفی کرد و در آخر طراحی ریسپانسیو آموزش داده شد و راجع‌ به سایر امکانات المنتور صحبت شد.

در کلاس سواد رایانه

تدریس ورد با تمرکز بر تب اینسرت ادامه پیدا کرد و قابلیت‌‌های مختلف ورد مثل هدر، فوتر، هایپر لینک آموزش داده شد. برای تکلیف هفته‌ی آینده قرار شد که دانش‌آموزان با توجه به مهارت‌هایی که یاد گرفتند، صفحه‌ای از یک مجله را طراحی کنند.

در کلاس اسکرچ

بازی موش و عقاب با اضافه کردن المان‌های جدید تکمیل شد و بچه‌ها پیشنهاداتی برای جذاب‌تر کردن بازی دادند راجع به آن بحث و تعامل کردند.

در کلاس نقاشی

در مورد نقاشی‌های ارچیم بولدو تکنیکاش بحث شد و قرار شد بچه‌ها برای هفته‌ی آینده نقاشی‌هایی با الهام از آثار این هنرمند بزرگ، بکشند. در آخر دورگیری با ماژیک آموزش داده شد.

در کلاس دیجیتال مارکتینگ

راجع به پروژه‌ی پایان ترم صحبت شد. چرخه‌ی عمر محتوا، استراتژی محتوا و همینطور استفاده از تقویم محتوا آموزش داده شد.

در کلاس فتوشاپ

استاد رفع اشکال‌ مطالب آموزش داده شده در جلسه‌ی قبل را انجام داد. همین‌طور طراحی پست اینستاگرامی آموزش داده شد.

در هفته ششم دارالفنون چه گذشت
برچسب‌ها
دارالفنون عظام