https://www.radioezam.com/Oh6A/

گزارش هفته‌ی پنجم دارالفنون

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
در هفته‌ی پنجم دارالفنون زمستان در حالی که برگزاری کلاس‌ها از نیمه گذشته گزارشی از مباحث مطرح شده در هر کلاس آماده کردیم تا بتوانیم روند پیشروی کلاس‌ها را به صورت مکتوب در اختیار شما قرار دهیم. در هفته‌ای که گذشت کلاس‌های استاپ موشن و خیاطی1 در روز یکشنبه و کلاس‌های گلدوزی و نقاشی2 در روز پنجشنبه به دلیل تعطیلات رسمی برگزار نشد، برای این کلاس‌ها جلسات جبرانی در نظر گرفته خواهد شد. جزئیات مطرح شده در دیگر کلاس‌ها را در ادامه مشاهده کنید.

در کلاس سواد مالی این جلسه،‌ دانش‌آموزان با مشاهده قسمت اول انیمیشنی در مورد کلاهبرداری، به بحث و تبادل نظر درباره تجربیات شخصی و اطرافیان در این زمینه پرداختند. همچنین، قسمت دوم انیمیشن بچه‌های دهکده را دیدند که به موضوع لذت در برابر رنج می‌پرداخت و مفهوم پس‌انداز و هزینه‌کردن آینده‌نگرانه را مورد بررسی قرار داده بود. پایان کلاس نیز به مطالعه درس «سرزمین عجایب» از کتاب درسی اختصاص داشت.

در کلاس عکاسی مباحث تخصصی درباره اندازه لنز، فاصله کانونی، تفاوت‌های لنزهای نرمال، تله و واید و کاربردهای آن‌ها ارائه شد. دانش‌آموزان به بررسی کارهای ویلیام اگلسون پرداختند و تاثیر تکنیک‌های او را بر عکس‌های خود مورد آزمایش قرار دادند.

در کلاس هوش مصنوعی این جلسه، تمرکز بر روی پرامپت منفی بود تا دانش‌آموزان بتوانند تصاویری که اضافه هستند را از پروژه‌های خود حذف کنند. از طریق معرفی منابع و روش‌های مناسب، به آن‌ها کمک شد تا پروژه‌های خود را تا جلسه بعد پیش ببرند. همچنین، کار با ابزار کریا و تمرین بر روی پس‌زمینه گذاشتن و نوشتن پرامپت مناسب مدنظر بود.

در کلاس خیاطی استاد آموزش‌هایی در مورد الگوسازی و برش پارچه را ارائه داد، شامل برش پشت، جلو آستین و نحوه وصل کردن این قسمت‌ها به یکدیگر.

در کلاس نقاشی دانش‌آموزان به چالش کشیده شدند تا درخت‌هایی با اشکال عجیب و غریب را تصور و آن‌ها را نقاشی کنند، و عکس کار خود را برای بررسی به استاد ارسال کنند.

در کلاس دیجیتال مارکتینگ این هفته، مفاهیمی چون برندینگ، انواع بیزینس مدل‌ها، قیف بازاریابی و تولید محتوا تدریس شد و دانش‌آموزان باید بر اساس این مباحث، اکانت و پرسونایی برای خود ایجاد کرده و ارائه دهند.

کلاس طراحی سایت با مرور مطالب پیشین و تکالیف آغاز شد و به سراغ موضوعاتی مانند آپلود عکس و ویدیو، فشرده‌سازی و کاهش حجم ویدیو، ایجاد صفحه جدید، مدیریت کامنت‌ها و نصب پلاگین رفت. دانش‌آموزان برای جلسه بعد باید با استفاده از المان‌های بیسیک، صفحه‌ای طراحی کنند.

در کلاس سواد رایانه موضوعات متعددی مانند استفاده از بخش اینسرت، تغییر فونت و رنگ، کشیدن جدول، وارد کردن تصاویر و مدل‌های سه‌بعدی آموزش داده شد. دانش‌آموزان باید در جلسه بعدی از تمامی این موارد استفاده کنند.

در کلاس اسکرچ این هفته، دانش‌آموزان بر روی ساخت بازی موش و پنیر کار کردند و به طراحی خط چین‌ها، انتخاب و آپلود موش و پنیر و برنامه‌ریزی برای کدهای بازی پرداختند. هرگونه مشکلی هم در این کلاس‌ها با کمک بچه‌ها به یکدیگر و استاد حل می‌شد

گزارش هفته‌ی پنجم دارالفنون
برچسب‌ها
دارالفنون عظام