https://www.radioezam.com/ZT9c/

دارالفنون عظام در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام
احتمالا هریک از شما یا فرزندان عزیزتان در یک یا دوتا از کلاس‌های دارالفنون عظام شرکت می‌کنید. ما در دارالفنون عظام از هفته‌ی گذشته تصمیم گرفتیم خلاصه‌ای از آن‌چه در کلاس‌های دارالفنون عظام می‌گذرد را با شما به اشتراک بگذاریم تا با جزییات بیشتری از هر کلاس آشنا شوید. شاید کلاس مورد علاقه‌تان را در لابه‌لای همین سطور پیدا کردید و ترم‌های آینده مهمان آموزش آنلاین ما در کلاس‌های دیگری از دارالفنون عظام شدید.

در کلاس سواد رایانه، استاد استفاده از ابزارهای مختلف ورد مثل قالب‌بندی، رنگ‌آمیزی، شماره‌گذاری و مرتب‌سازی متن را آموزش داد.

در کلاس نقاشی استاد، هنرمندی به نام یان وان‌آیک و کارهایش را معرفی کرد و دانش‌آموزان را به چالش کشید که تصویر زن و مرد را با اشکال مختلف بکشند. همچنین استاد یک شعر در مورد نقاشی خواند و دانش‌آموزان را تشویق کرد که درباره‌ی کلاس و نقاشی‌هایی که دیده‌اند با ارسال یک صوت کوتاه توضیح بدهند و نظرشان را بگویند.

در کلاس گلدوزی، استاد ابتدا به اشکالات دانش‌آموزان پاسخ داده و سپس تکنیک‌های مختلف گلدوزی را آموزش داد. این تکنیک‌ها شامل دوخت بخیه، چند لا کردن نخ، گندم دوزی، برگ دوزی، دوخت موی دختر و دوخت عنکبوتی بود.

در کلاس بازی سازی به کمک اسکرچ، دانش‌آموزان مثل همیشه مشارکت خوبی داشتند. آن‌ها به بازی غواص که در جلسه‌ی قبل شروع کرده بودند چیزهایی برای چالشی‌تر شدن بازی اضافه کردند. همچنین تا حدی روی گرافیک غواص کار کرده و ایده‌های خود را برای بهبود بازی پیاده کردند. وقتی بازی غواص تکمیل شد، آن‌ها ساخت یک بازی جدید را شروع کردند و قرار است آن را در جلسات بعد تکمیل کنند.

استاد کلاس طراحی سایت، درباره‌ی ساخت کتگوری‌ها و تگ‌ها و دسته‌بندی محتوا در سایت توضیح داد. این مباحث به دانش‌آموزان کمک کرد که سایت‌های خود را به صورت منظم و مرتب بسازند و محتوای مربوط به هر کتگوری را در آن قرار دهند.

در کلاس آموزش کار با ابزارهای هوش مصنوعی، دانش‌آموزان با ابزارهای krea و leonardo کار کردند. این ابزارها به آن‌ها امکان می‌دادند که عکس‌های خود را با سبک‌های مختلف recreate کنند یا نقاشی‌های خود را به عکس تبدیل کنند. آن‌ها دیدند که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در فرآیند خلاقیت کمک کند. همچنین استاد ابزار leonardo را معرفی کرد که این ابزار به آن‌ها امکان می‌داد که عکس‌های خود را با استفاده از اشکال هندسی و رنگ‌ها طراحی کنند.

در کلاس آموزش آنلاین عکاسی، استاد درباره‌ی انواع قطع‌های دوربین‌ها و تفاوت‌های آن‌ها در کیفیت و اندازه عکس صحبت کرد. این مباحث به دانش‌آموزان کمک کرد که دوربین مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کنند. همچنین استاد از ویویان مایر که یک عکاس مشهور بود صحبت کرد و عکس‌های او را با دانش‌آموزان مطالعه کرد.

در کلاس خیاطی ، استاد ابتدا به سوالات و مشکلات دانش‌آموزان در خیاطی پاسخ داده و سپس تکنیک‌های تکمیلی را آموزش داد. این تکنیک‌ها شامل مغزی دوزی، اتو زدن، تمیز دوزی، مزون دوزی، گرفتن آب‌رفت و اتورفت پارچه و وصل کردن پشت و پیش رو بودند.

در کلاس استاپ‌موشن راجع به تکنیک‌های مختلف استاپ‌موشن و تلفیق روش‌ها با هم صحبت شد. این که می‌شود انیمیشن کامپیوتری را با استاپ موشن تلفیق کرد و کارهای جذاب‌تری ساخت. بعد استاد یک انیمیشن گذاشتند و از دانش‌آموزان خواستند که حدس بزنند از چه تکنیکی در این کار استفاده شده است. دانش‌آموزان مشارکت خوبی داشتند و به جواب نزدیک شدند. بعد پشت صحنه را دیدند و فهمیدند چگونه تکنیک‌های مختلف تلفیق شده بود.

در کلاس سواد مالی درباره‌ی سرمایه گذاری و رفتارهای مالی مناسب صحبت شد. بچه‌ها هم خیلی با اشتیاق تجربه‌هایشان را با کلاس در میان گذاشتند و تمرین‌ها را حل کردند. این کلاس به آن‌ها کمک کرد که بتوانند برای آینده‌ی مالی خود برنامه ریزی کنند و از فرصت‌های سرمایه گذاری بهره ببرند. بچه‌ها یک قسمت از انیمیشن بچه‌های دهکده را دیدند که درباره ایده و اجرای یه کسب و کار کوچک بود. بعد از تماشای انیمیشن، استاد از بچه‌ها راجع به تجربه کسب درآمد پرسید و بچه‌ها از تجربیاتشان گفتند. در آخر کلاس هم، بچه‌ها به یک کتاب صوتی ده دقیقه‌ای سوادمالی به اسم دکه لیمونادفروشی گوش دادند.

در کلاس فتوشاپ استاد و بچه‌ها تکالیف را دیدند و در موردشان صحبت کردند. دوباره راجع به تکنیک سایه زدن توضیح و راه‌های رنگ کردن زمینه، روتوش و اصلاح پوست صورت و همینطور اصلاح و رنگ کردن عکس های قدیمی، آموزش داده شد.

کلاس‌های آموزش آنلاین دارالفنون عظام در زمستان 1402 همچنان ادامه دارد. با ما و اخبار دارالفنون عظام همراه باشید.

دارالفنون عظام در هفته‌ای که گذشت

 
برچسب‌ها
دارالفنون عظام