https://www.radioezam.com/U4xX/

انتصاب جناب آقای نیک‌اختر به عنوان مدیر عامل جدید پایا کلاچ

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ | منبع: رادیو عظام
انتصاب جناب آقای نیک‌اختر به عنوان مدیر عامل جدید پایا کلاچ
جناب آقای نیک‌اختر در روز سه شنبه 11 آبان 1400 به عنوان مدیرعامل جدید شرکت پایا کلاچ  از  زیر مجموعه‌های گروه عظام، منصوب شدند.
شرکت پایا کلاچ به عنوان بزرگترین تامین‌ کننده نیازهای خودروسازان داخلی نظیر ایران خودرو، سایپا(مگاموتور)، ایدم،  ایران خودرو دیزل و رنو پارس است. تولید کلاچ از سال 1375 در شرکت فرآوری و ساخت قطعات خودروی ایران آغاز شده است.
شرکت پایا کلاچ اولین و تنها تولید کننده داخلی دیسک و صفحه کلاچ خودروی تندر 90 در پروژه L90 است  که با شروع تولید دیسک و صفحه کلاچ لوگان ، شرکت پایا کلاچ در لیست جهانی تامین کنندگان شرکت رنو قرار گرفته است و اولین صادر کننده دیسک و صفحه کلاچ در ایران است. پایاکلاچ از شرکت‎های برتر پژوهشی در حوزه صنعت و تولید در کشور است و همچنین شرکت نمونه‌ی کیفیی استان گیلان نیز شناخته شده است.
آقای نیک‌اختر در گفت و گو با خبرنگار رادیو عظام، درباره چالش‌های پیش رویش در سمت جدید گفته است: «در ابتدا تشکر می‌کنم از شما و تیم رادیو عظام. ما در دورانی که تکنولوژی پیشرفت بسیاری کرده است، بزرگ‌ترین چالشی که پیش رو داریم سمت و سو گرفتن تکنولوژی به سمت خودروی برقی است. همچنین گرمایش زمین نیز باعث شده است بسیاری از کشورها مصرف سوخت‌های فسیلی را کمتر کنند و یا کنار بگذارند. از این رو ماشین‌های برقی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. لذا با توجه به اینکه شرکت پایا کلاچ تولید کلاچ را انجام میدهد، انتظار می‌رود این تغییرات اتفاق بیوفتد و این بخش از کار هم متوقف نشود. از این رو در گروه عظام نیز به دنبال تکنولوژی و محصولات جایگزین هستیم.
چالش بعدی پیش رو بحث خودکفایی قطعات است. فشار بسیار زیادی خواهیم آورد که بتوانیم قطعات را با خودکفایی بیشتری تولید کنیم. ما نیاز داریم که چابک‌تر عمل کنیم و هرچه انتقال دانش و افزایش دانش بیشتر شود این چابک سازی و خودکفایی سرعت بیشتری می‌گیرد.
چالش بعدی بحث صادرات است، که با خودکفایی و چابک سازی می‌توانیم در این زمینه بخش کوچکی از این هدف هلدینگ عظام را محقق کنیم.»

نیک‌اختر همچنین در ادامه گفته است: «تنهای آرزوی من این است در راستای اهداف گروه عظام اولین شرکتی باشیم که بتوانیم صادرات خوبی در هلدینگ عظام داشته باشیم و باقیات و صالحات ما این باشد که نیروهای انسانی بیشتری را جذب سازمان کنیم تا دین ما به کشور ادا شود.»



انتصاب جناب آقای نیک اختر به عنوان مدیر عامل جدید پایا کلاچ