https://www.radioezam.com/H4Zp/

طراحی و ساخت قالب اکسترود استکان تایپت XU۷ در شرکت تولیدی پیستون ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام
شرکت تولیدی پیستون ایران از زیرمجموعه‌های هلدینگ عظام، در راستای توسعه فرایند‌های تولیدی سازمان با طراحی و ساخت قالب جدید اکسترود استکان تایپت XU۷، گامی دیگر در جهت بهبود در فرایند‌ها برداشت.
طراحی و ساخت قالب به همراه کفشک فوق سنگین توسط واحد‌های مهندسی تولید و ابزارسازی شرکت تولیدی پیستون ایران برای اولین بار انجام شده و نویدی است بر طراحی‌هایی از این قبیل که در صنایع، کاربرد‌های فراوانی دارد و از برون‌سپاری‌ها جلوگیری می‌کند.
کفشک طراحی و ساخته شده توسط این شرکت نسبت به کفشک‌های چینی موجود، از پایداری و صلبیت بیشتری برخوردار است.
همچنین در طراحی کفشک فوق، از میل راهنما‌های با قطر ۷۰mm و صفحات حمل فشار (فشار ناشی از اکسترود) از پایه عملیات شده مقاوم به لهیده شدن، در نظر گرفته شده که نسبت به کفشک‌های ساخت شرکت‌های طراح و سازنده تخصصی انواع کفشک‌های پرس، بسیار مقاوم‌تر است.
قابلیت تعویض و ساخت سریع قطعات یدکی قالب و کفشک از مزایای دیگر آن است.
در طراحی کفشک از سندان بالایی و پایینی بسیار مقاوم جهت افزایش پایداری و مقاومت قالب در فشار‌های اکسترود بالای ۵۰۰ تن و تعدیل فقدان بستر پرس‌هایی که سندان یا بستر پایینی ضعیف‌تری را دارا است استفاده شده.
لازم به ذکر است طراحی و ساخت این قالب، منجر به افزایش توانمندی شرکت در زمینه‌های قابل اجرای انواع قالب‌های اکسترود مشابه با ظرفیت ۳۰۰ تن و بالاتر تا ۱۰۰۰ تن وقابلیت اکسترود و اجرای انواع قطعات فنجانی شکل شده است.

طراحی و ساخت قالب اکسترود استکان تایپت XU۷ در شرکت تولیدی پیستون ایران

طراحی و ساخت قالب اکسترود استکان تایپت XU۷ در شرکت تولیدی پیستون ایران
برچسب‌ها
پیستون ایران