https://www.radioezam.com/mhDo/

برگزاری رویداد روز نجوم در عمارت مسعودیه‌ی تهران

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ | منبع: رادیو عظام
به مناسبت روز جهانی نجوم، مرکز نجوم آوا استار، رویدادی را با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری عظام، صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و آژانس گردشگری آوان در عمارت مسعودیه برگزار کرد.

روز جهانی نجوم رویدادی است که هر ساله در سراسر جهان برگزار می‌شود و هدف آن ترویج علم نجوم و آشنا کردن عموم مردم با زیبایی‌های آسمان است. امسال ویژه برنامه‌ی روز جهانی نجوم از طرف مرکز نجوم آوا استار با همکاری شرکت گردشگری آوان سفر پارس در عمارت مسعودیه برگزار شد. 17 ایستگاه‌ در این برنامه حاضر بودند که اسامی آن‌ها عبارت است از: زروان، آسمان تاریک، سفر به ماه با آرتمیس، منظومه‌ی شمسی، صورت‌های فلکی، فضانوردان کوچک، مدرسه‌ی آوا استار، گردشگری نجومی (آوان)، رصدخانه‌ی سیارات، تماشاخانه، دیدار، رصدخانه‌ی ماه و خورشید، نابغه‌ی کهکشان، اپلیکیشن و مجله‌ی آوا استار، فضا – زمان خمیده و تلسکوپ فضایی جیمز وب، اتاق خبر و ساعت آفتابی.

برخی از اعضای فعال مرکز نجوم آوا استار به عنوان راهنما در هر ایستگاه حضور داشتند و محتوای ویژه‌ی هر ایستگاه را برای بازدیدکنندگان توضیح می‌دادند. بازدیدکنندگان در پایان برنامه می‌توانستند با پاسخ دادن به سوالات مسابقه نابغه‌ی کهکشان شانس خود را برای برنده شدن یک دستگاه تلسکوپ 50AZ PowerSeeker محک بزنند. از میان ایستگاه‌های ذکر شده عملکرد دو ایستگاه تماشاخانه و دیدار متفاوت با بقیه بود. ایستگاه تماشاخانه به پخش تصاویر و مستندهای نجومی و پخش تصاویر زنده از ماه و سیاره‌ی زهره اختصاص داشت. ایستگاه دیدار نیز میزبان مهمانان ویژه‌ی آوا استار آقای آرش هژیرآزاد و خانم یگانه حسینی‌نیا، نوازندگان گروه دوئت لیرا بود. همچنین در این ایستگاه چند سخنرانی با موضوع معرفی مرکز نجوم آوا استار و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی موسس آن جناب آقای سید مصطفی امام و رصد آسمان از دل شهر ایراد شد. در پایان نیز قرعه‌کشی مسابقه نابغه کهکشان صورت گرفت و برنده مسابقه معرفی شد.

برگزاری رویداد روز نجوم در عمارت مسعودیه‌ی تهران

برگزاری رویداد روز نجوم در عمارت مسعودیه‌ی تهران

برگزاری رویداد روز نجوم در عمارت مسعودیه‌ی تهران

برگزاری رویداد روز نجوم در عمارت مسعودیه‌ی تهران